18 Temmuz 2014 Cuma

Dünyadaki İlk İple Yazılan Kuran

http://www.dunyaninilkleri.com/wp-content/uploads/2014/07/iple-yazilan-kuran.jpg

Dünyadaki İlk İple Yazılan Kuran


iple yazilan kuran

ilk iple yazılan kuran


Dünyadaki ilk ip ile kuran yazımı Suriye vatandaşı olan Mohammed Maher Hadri tarafından hazırlanmış ve Başakşehir Belediyesi tarafından sergiye açılmıştır.


Mohammed’in hazırladığı bu Kuran-i Kerim yaklaşık 12 yıl süresinde hazırlandı. Suriyeli terzi, 12 yıl boyunca sabırla bu sanatı devam ettirdi.


Dünyada birçok farklı Kuran hazırlanmış ve sunulmuştur ancak iple yazılan Kuran dünyada bir ilk! Mohammed hazırlamış olduğu iple yazılan Kuran’ı hattat gibi hazırladığını, altın renginde ve özel bir iple yazdı. Kendisinin deli olduğunu düşünnlerin dahi olduğunu ancak kendisinin sabırla bu sanatı devam ettirdiğini anlatan Mohammed;


”Küçükken devamlı Kur’an yazmak istiyordum. Terzilik mesleğini tam öğrendikten sonra Kur’an-ı farklı, özel bir şekilde yazmak istedim. Eşimle hep istişare ederek planlar yaptım. İple, ilk olarak, ‘veme tevfigi, ille billeh’ yazdım. Çok güzel bir görüntü ortaya çıktı. Sonra Vakıa suresinin tamamını yazdım. Gören herkes çok beğendi. Bundan sonra Kur’an-ı Kerim’i yazmayı aklıma koydum. Bu konuda eşimden büyük destek gördüm. Çevremdeki insanlar ise benim deli olduğumu düşündüler. İnsanlara çok garip geldi. Bu, beklemedikleri bir şeydi.” dedi.


Bitirilen bu çalışma ardından din alimlerinin incelemeleri sonucu onay alan bu Kuran-i Kerim, Guinness rekorlar kitabına dahi girmeye aday.


Mohammed diğer çalışmalarını da bir sergide sunum yapmaktadır.


 



Dünyadaki İlk İple Yazılan Kuran
ilk iple yazılan kuran, kuran, kurani kerim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder